Operator sieci Plus został ukarany. Sąd Apelacyjny utrzymał w mocy decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do zapłaty jest niespełna 6 mln złotych.
Kara została nałożona na Polkomtel, czyli operatora sieci, już w 2014 roku. Od tamtego momentu toczył się spór między firmą a UOKiK-em.
Chodziło o promocję "Rachunek szczegółowy standardowy w pakiecie usług", która prowadzona była przez Plusa od lipca 2009 do listopada 2012 r.
Urząd wskazał wtedy, że kara jest wynikiem niedotrzymania obowiązku przekazania klientom odpowiednich dokumentów. Plus miał nie przekazać klientom m.in. regulaminu promocji oraz treści proponowanych zmian warunków umowy.
Batalia trwała osiem lat.
Sąd Apelacyjny oddalił odwołanie Polkomtela i nakazał zapłatę grzywny nałożonej przez UOKiK. Uznano, że "korzystne ekonomicznie dla konsumentów zmiany muszą być wprowadzane zgodnie z przepisami prawa przy zachowaniu określonych w ustawie obowiązków informacyjnych".
Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezesa UOKiK nr DDK 8/2014 ws. Polkomtel Sp. z o.o. Spółka nie dostarczała konsumentom zawierającym z nią umowę o świadczenie usług wymaganych ustawowo dokumentów tj. regulaminów promocji.
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 25, 2022
Wyrok kończy sprawę.
Polkomtel, operator sieci Plus, należy do Cyfrowego Polsatu, którego właścicielem jest jeden z najbogatszych Polaków Zygmunt Solorz.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz